امروزه تبلیغات از هنر گرافیک بهره می‌گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک اساساً یک حرکت بصری است که از دوران کهن نیز از آن استفاده میشد. امروزه گرافیک نه تنها به عنوان یک هنر، بلکه به عنوان عامل رسانه ای عمل می‌کند.
نقش گرافیک در تبلیغات چیست؟
گرافیك یكی از مهمترین عوامل تبلیغ است، از جمله در اعلان های تبلیغاتی و تجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی كالاها، علائم راهنمایی و رانندگی، ویترین مغازه ها، تزیین خیابانی و عمومی نظیر هتل ها، فرودگاهها و مترو ها، رستوران ها و پارك ها، فروشگاه ها و اماكن مختلف ورزشی، هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها، بیلبردها و گرافیك در ابعاد بزرگ و نقاشی دیواری، نقشی عمده دارد. «گرافیك محیطی»، به عنوان یكی از شاخه های گرافیك، در رسیدن به اهداف مهم نقشی بسزا دارد و بخشی عمده از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. مقصود از تمام طرح های گرافیكی برای محیط داخلی و خارجی ایجاد فضایی برای زندگی پرنشاط و سالم و قانع كننده است.
کانون آگهی و تبلیغات نورگرافیک نیز در بخش گرافیکی از عواملی چون طراحی و اجرای هویت بصری سازمانی، طراحی نشانه، آرم، کاراکتر و مجموعه اوراق اداری، طراحی بروشور، کاتالوگ، طراحی بسته بندی و پوشش های بصری محصولات، طراحی آگهی های مطبوعاتی، طراحی پوستر، تبلیغات محیطی، طراحی آگهی مجلات و روزنامه، طراحی و صفحه آرایی کتاب و نشریات و طراحی صفحات وب بهره می برد.